Zapraszamy dzieci od 2,5 lat w godzinach od 7.00-16.00

Zajęcia odbywają się w ciepłych i przytulnych pomieszczeniach z wyjściem na ogród, który jest pełen tajemniczych zakamarków.

Do dyspozycji dzieci przeznaczone są  dwie przestronne sale, szatnia oraz pełne zaplecze sanitarne (dzieci mają możliwość korzystania z własnych nocniczków).

Wiosną, latem i jesienią dużo zajęć odbywa się na świeżym powietrzu. Do dyspozycji dzieci jest  nasz  „bajkowy” ogród, gdzie „Ciocie” razem z Krasnalami rozwijają w dzieciach wyobraźnie poprzez opowiadanie baśni i czytanie książek. Odbywają się tu też zajęcia: np. malowanie na sztalugach, zajęcia sportowe, praca w ogrodzie, drugie śniadanie.

Dzieci mają również czas na zabawy i harce wedle własnego pomysłu, mając do dyspozycji „szuflady przebrań”, bawiąc się w teatr, rozwijają wyobraźnie i kreatywność.

Program przedszkolny jest ubogacony przez kontakt z naturą poprzez obserwację, dotyk, słuch, węch. Jednocześnie przekazywane są podstawowe informacje o otaczającym świecie. Doświadczenia te wykorzystujemy w zajęciach plastycznych, muzycznych, teatralnych.

Wszystko czego doświadczają same, pozostaje dłużej w głowie i sercu. Uczymy je rozpoznawać własne emocje, nazywać je i radzić sobie z nimi.

Nasze zajęcia:

Codzienny Balet z językiem włoskim

Zajęcia taneczne ,,Gracja” zostały stworzone z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym. Połączenie elementów baletu klasycznego z gimnasyczno-korekcyjnymi elementami stworzyły kompozycję zajęć o niepowtarzalnym charakterze które wpływają nie tylko na proste kręgosłupy dzieci ale także wzbudzają smak piękna i mobilizują  poruszanie się z gracją na codzień. Nowym pomysłem było połączenie zajęć tanecznych z językiem włoskim. W najmłodszych latach tworzą się struktury nerwowe w mózgu odpowiedzialne za łatwość uczenia się języków obcych w późniejszej edukacji.

Metody nauki są dopasowywane do możliwości dzieci tak, aby przy okazji zdobywania nowej wiedzy maluchy miały także podstawowy trening logopedyczny. Elementy zabawy połączonej z muzyką ułatwiają przyswajanie nowego słownictwa i sprawiają, że dziecko kojarzy naukę z ciekawą przygodą.

 

Język angielski i hiszpański: nauka poprzez zabawę i muzykę.

Zajęcia z filologii zostały zaprojektowane w trosce o wypracowanie słownictwa i podstawowych zwrotów, które są szczególnie cenne w komunikacji interpersonalnej. Lekcje z pacynką pełne humoru ubarwiają atmosferę ciepłem i radością, co pomaga w szybkim utrwalaniu materiału. Głównym narzędziem pedagogicznym są zabawy ruchowo-akustyczne dzieki którym asymilacja treści programu jest skuteczna i pozostawia w pamieci miłe wspomnienia. Zajęcia z hiszpańskiego z Ojcami Misjonarzami cieszą się dużą fekwencją.

Muzyka: nauka piosenek przy akompaniamencie różnych instrumentów, poznawanie ich, kształcenie wrażliwości muzycznej przez słuchanie różnych rodzajów muzyki, gry i zabawy rytmiczne, wykorzystywanie muzyki relaksacyjnej, a także wprowadzanie w świat wielkich kompozytorów.

Ogródeczek: uczestnictwo dzieci w całym procesie przygotowania ziemi do zasiewu, sadzenia, pikowania,  rozwoju roślin, od zasiania, przez kiełkowanie i pielęgnację roślin. Każde z nich posiada swoją własną grządkę. Codzienna pielęgnacja daje im dużo radości i wyrabia poczucie obowiązku, uzyskują one przez te doświadczenia podstawową wiedzę przyrodniczą o otaczającym świecie.

Plastyka: uwrażliwianie na piękno otaczającego świata poprzez różne formy takie jak malowanie rączkami, na sztalugach, lepienie z gliny, masy solnej, wydzieranki, decoupage, wykorzystanie darów natury i materiałów recyklingowych.

Teatr: nauka tekstu – ćwiczenie pamięci, zapoznanie dzieci z kanonem literatury dziecięcej, wyrażanie ekspresji przez słowo, gesty, mimikę, nauka empatii i wrażliwości na drugiego człowieka poprzez wcielanie się w różne role też poprzez przebieranie

Zajęcia bębniarskie: nauka gry na bębnach, poznawanie i nauka rytmów z różnych stron świata

Młody ciekawski: dzieci poznają tajemnice otaczającego świata, poprzez aktywny udział w doświadczeniach i eksperymentach

Gotowanie: wprowadzanie nawyków zdrowego odżywiania, poznawanie prostych zasad i tworzenie nieskomplikowanych posiłków (podpłomyki), savoir-vivre przy stole, dekoracja stołu i potraw

Logarytmika: metoda pracy z dziećmi oparta na rytmie muzycznym wraz zastosowaniem słowa, traktowanego jako akompaniament w rytmicznie zestawionym przez muzykę ruchu całego ciała. Zajęcia logarytmiczne usprawniają zarówno słuchowo, jak i ruchowo ale również ćwiczą aparat mowy. Połączenie wielu elementów ćwiczeń rozwojowych przynosi większe korzyści z powodu wzajemnego wzmacniania bodźców.

Istnieje możliwość uczestniczenia dzieci jedynie w wybranych warsztatach